Hoe werkt MyFitnessPal

De moderne huisvrouw gaat afvallen met behulp van een activity tracker en de app myfitnesspal. In de vorige post vertelde ik dat ik nog een andere post aan deze veelzijdige  app zou wijden en hoe deze werkt. Hieronder kun je lezen wat je allemaal met myfitnesspal kan doen.

Hoe werkt Myfitnesspal

calorieverdeling myfitnesspalIk leerde deze app kennen via een andere website van iemand die alles bijhield wat ze at. Ik dacht die app moet ik ook eens proberen, hij is immers toch gratis, dus het kan niet zoveel kwaad.

Als je start met de app moet je je gegevens invullen, zoals geslacht, leeftijd en gewicht. Daarnaast kun je invullen wat je graag zou willen wegen en hoe lang je daarover zou willen doen. De app berekent vervolgens hoeveel calorieën je per dag mag eten en hoe deze in het optimale geval verdeeld moeten zijn over koolhydraten, eiwitten en vetten.

Vervolgens ga je elke maaltijd invoeren. Ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes kun je allemaal invullen. De meeste voedingsmiddelen staan al in de database, het enige waar je op moet letten is de hoeveelheid die je eet en hiervan de juiste hoeveelheid kiezen. Dit gaat heel ver, als je bijvoorbeeld geen 100 ml hebt gegeten van iets, kun je kiezen voor 1/8, ¼, 1/3, 3/8, ½, 5/8, 2/3,  ¾, 7/8. Je kunt dus vrij nauwkeurig je calorieën bijhouden. Het gaat dus ook makkelijk en kost weinig tijd. Ook onthoud de app wat je gisteren als ontbijt gegeten hebt en dat kun je opnieuw gebruiken de volgende dag.

Aan de slag met Myfitnesspal

Toen ik begon met Myfitnesspal lette ik wel op mijn voeding, ik dacht niet teveel op een dag, maar lette eigenlijk niet goed op de macro’s (koolhydraten, vetten en eiwitten). Qua calorieën kwam ik nog redelijk in de richting, maar het bleek dat ik in verhouding veels te veel koolhydraten binnen kreeg en te weinig eiwitten.

slimpie limonade

7 smaken Slimpie limonade!

De app heeft me nieuw inzicht gegeven, waardoor ik weet dat ik meer eiwitrijke voeding moet eten en minder suiker. Het heeft ervoor gezorgd dat ik meer magere kwark en milde magere yoghurt eet. Om dit iets lekkerder te maken voeg ik wel eens Slimpie limonade aan toe. Dit bevat geen suikers en calorieën, wel andere zoetmakers (waar sommigen op tegen zullen zijn).

Ook eet ik meer hüttenkäse of cottage cheese voor de eiwitten. Ik eet echter veel minder suikers, ik eet amper brood, ik eet bijna geen ontbijtkoek en chocolade meer. Door de app heb ik er veel minder moeite mee om het te laten staan, als je ziet hoeveel calorieën een koekje levert dan schrik je en dan denk je wel twee keer na voor je het eet, hetzelfde geldt voor chips, ijs, kaas en andere lekkere snacks. Nu ga ik op zoek naar gezonde alternatieven.

Ik eet veel meer sla, groentes, fruit en ook eet ik af en toe een beschuitje met jam. Jam is dan weer slecht voor de hoeveelheid suikers, maar ik heb toch behoefte aan iets zoets. Ik haal de grens van het aantal calorieën dat je per dag mag het liefst net niet.

Ik ben nu dik twee weken bezig met de app en het bevalt me uitstekend, ik voel me beter en het ziet er naar uit dat ik al wat gewicht kwijt ben, dit komt ook door de activity tracker die motiveert om te blijven bewegen. Probeer de app hier.

Hebben jullie nog tips voor eiwitrijke voedingsmiddelen, met weinig suikers en vetten? Laat ze hier gerust achter!

 

No Responses

Leave a Reply

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten