Afvallen met een activity tracker

De Moderne Huisvrouw is in werkelijkheid ook gewoon een vrouw die van lekker eten houdt. Een lekker tussendoortje hier, een extraatje daar. Je denkt dat het niet zoveel uitmaakt, maar uiteindelijk ga je het toch merken. Zo bij mij ook. Ik merk dat mijn kleren strakker zitten en dat ik gewoon weer even op moet gaan letten. Zou een activity tracker de oplossing zijn?

Wat is mijn grootste zonde

chocoladevlokken
Mijn grootste zonde!

Eerlijk gezegd het eten van chocolade uit pakken. Chocoladevlokken, hagelslag, Rockies het maakt niet uit. Allemaal zonder brood, zo uit het pak. En hier neem je snel te veel van. Een andere zonde is het eten van ontbijtkoek en dan het liefst met roomboter, dat blijft dus ook niet bij 1 plak, dat zijn er zo 3. Het komt er simpelweg op neer dat ik zoet en suiker erg lekker vind. Zoute tussendoortjes als chips, kaas en worst doen me niet zoveel.

Beweeg ik voldoende

Ik denk dat ik voldoende beweeg, met 2 jonge kinderen ben je vrijwel de hele dag in de weer. Als ze slapen wil je snel wat in huis doen, opruimen, de was ophangen, of juist de was opruimen. Eigenlijk is er altijd wel wat te doen. Ik denk daarom dat mijn beweging wel voldoende is, maar ik weet het niet 100% procent zeker.

Activity Tracker en Fitness App

Ik heb een hekel aan de weegschaal, je word er onzeker van en het getal kan je dag bederven. Ik ga dit keer voor de spiegel en losser zittende kleding.

afvallen met een activity tracker
De aangeschafte activity tracker!

Om dit te bereiken ga ik gezonder eten en meer op mijn beweging letten. Zo heb ik om te beginnen een activity tracker gekocht. Dit apparaatje houdt de gehele dag je activiteit bij en kun je ook uitlezen op de computer. Je krijgt zo inzicht in hoeveel je precies gedaan hebt in de vorm van een stappenteller, het aantal calorieën dat je verbrand hebt, maar ook hoelang je geslapen hebt en stil gezeten. Ik zal hier binnenkort een review over schrijven.

Daarnaast ga ik op mijn voeding letten. Hiervoor gebruik ik de app Myfitnesspal. Je kunt hier alles invoeren wat je gegeten hebt. De app houdt bij hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten je gegeten hebt en of dit voldoet aan jouw programma. Je kunt namelijk invullen hoeveel je wilt afvallen, binnen welke tijd. De app berekent precies wat je nodig hebt. Over de app zal ik later ook een uitgebreider stuk schrijven. Lees hier meer over de app.

De activity tracker die ik heb gekocht kun je aan de app koppelen, waardoor je zowel inzicht krijgt in je eetpatroon als de hoeveelheid beweging.

Plan van aanpak

De komende 12 weken ga ik meer sporten en gezonder eten en dit bijhouden met de tracker en de app. Sporten doe ik thuis door middel van het doen van oefeningen met gewichtjes en door te cardio-en op mijn hometrainer, 1 dag per week hou ik rust. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten over 3 maanden. Ik hoop dat ik strakker ben en me fitter zou voelen dan voorheen. 

Ik ben erg benieuwd waar andere de meeste moeite hebben? Ofwel wat zijn jullie cheatmeals? Zou je een reactie willen achterlaten op bericht of op facebook?

Wat is jouw grootste zonde?